woensdag 11 april 2012

Geen chemo's meer

We hebben te horen gekregen dat het chemoprobeersel niets heeft gedaan.
Ik was hier al bang voor gezien de toenemende klachten en ook weer veel pijn vanaf donderdagavond.

Maar ook heel slecht nieuws is dat één van de tumoren in de lever die 30 december nog tot de kleintjes behoorde (zo’n kleine 2 cm) is uitgegroeid tot een doorsnee van 12 cm. Dit is bij de 2 grote tumoren (7 en 6  cm) gekomen die ik al heb. Dit is dus ook heel slecht nieuws want dit geeft aan hoe hard en snel alles nu gaat.

Als er al iets was, dan is er voor mij niets meer mogelijk aan chemo's en probeersels, vooral ook omdat ik dat lichamelijk niet meer aankan. Er wordt nu vooral gekeken naar pijnbestrijding.

4 opmerkingen:

  1. O lieve Petra, ik weet eigenlijk niet wat ik zeggen moet..... Wat een vreselijk nieuws. Zelf voelde je het dus al aan... Tja, jij kent je lichaam als geen ander. Maar wat had ik gehoopt dat je gevoel niet klopte...
    Lieverd, ik blijf voor je bidden, dat je hier zonder veel pijn nog een tijdje mag genieten van de lieve mensen om je heen.
    Dikke knuffel, Stéphanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Petra,

    Je hebt het dus wel goed gevoeld, dat de chemo niets heeft gedaan.
    Maar toch lijkt het me vreselijk om hiervan een bevestiging te krijgen en dat er nu, behalve pijnbestrijding, niets meer voor je kan worden gedaan.
    Ik hoop, dat de pijnbestrijding voldoende zal zijn, zodat je toch nog een beetje samen met Irene van het voorjaar zult kunnen genieten.
    Henk en ik hebben enorm veel bewondering voor je moed en opgewektheid om al deze ellende te doorstaan.

    Lieve Petra, ik weet niet goed wat ik verder nog moet zeggen, dus ik laat het hier maar bij. Wel wil ik je zeggen, dat ik ook Irene een mailtje zal sturen.
    Misschien kunnen we ook voor haar iets betekenen in deze moeilijke omstandigheden.

    Heel veel liefs en heel veel sterkte toegewenst, ook namens Henk
    Anke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Petra,

    Wat een kl*te nieuws, je weet dat het onvermijdelijk is en toch blijven we allemaal hopen dat het deze keer niet zo'n vaart zal lopen. Je positieve kracht blijft bewonderenswaardig, ja laatste blog (voor de uitslag woensdag) was zo vol van dankbaarheid, echt machtig om te ervaren. Wat een kracht en wijsheid. Het leven is altijd te kort, maar jij laat zien hoe je op een prachtige manier vorm geeft aan de tijd die je krijgt. Uiteindelijk is dat waar het om gaat. Ik wens jullie heel veel mooie uren met elkaar en weet dat die uren eigenlijk eeuwen zijn.

    Liefs

    Coen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel liefs Petra, je bent dagelijks in mijn gebeden.

    Bijan

    BeantwoordenVerwijderen