maandag 28 februari 2011

Vervolg op mijn bericht van vrijdag 25 febr.: niet voor niets

Ja al dat ziek zijn van de chemo is niet voor niets. Het werkt en slaat de kanker terug. Kleinere tumoren en geen nieuwe erbij! Weet wel dat ik kanker heb en ook altijd kanker zal houden. Het zit namelijk in mijn hele bloedbaan en dus overal en dat zullen de chemo’s uiteindelijk niet kunnen oplossen. Realistisch blijven daar helpen jullie me mee. Ik word echt niet meer beter, dat is de realiteit!  Maar het is mij nu gelukt wel wat tijd te kopen! En dat is een al wonder gezien de zeer kleine slagingskans.
Zelf durfde ik niet meer te hopen. Het hele laatste jaar heb ik alleen maar slecht nieuws op slecht nieuws gekregen, dus ook nu hield ik daar echt serieus rekening mee. Maar al jullie gebeden, positieve gedachten, bemoedigende woorden, kaarsjes branden, duimen draaien het heeft allemaal zo geholpen. Ik ben jullie allemaal zeer dankbaar voor de steun die ik heb gekregen.
Het komt nu dus even op het hart aan. Want als dat deze chemokuur voor een tijdje kan weerstaan dan krijg ik als bonus na de zesde keer mogelijk nog twee keer chemo er bovenop . Dat betekent dus nog meer tijd erbij!
Annette en Irene waren dit keer met mij mee. Annette had alvast een prachtige bos bloemen meegenomen, uitgaand van goed nieuws. En dat hebben we dus gekregen. Mijn oncoloog was blij het mij te kunnen vertellen. Hij kon het niet voor zich houden tot we in zijn spreekkamer waren. Maar zodra hij mij in de wachtkamer oppikte deelde hij het goede nieuws al mee. Zo leuk hoe dat gebeurde. Toen ik vroeg waarom hij het toen al zei antwoordde hij dat hij niet vond dat hij me langer in spanning moest houden. Dus die vijf meter naar zijn spreekkamer waren ineens te lang geworden J
Toch is het dubbel want wat is goed nieuws als je weet dat het van niet al te lange duur is en ik de battle against kanker uiteindelijk toch zal verliezen. Het was dus een bitterzoet gesprek waarin we behalve goed nieuws ook te horen kregen dat gezien de aard van de kanker en de snelheid waarin het ineens was toegenomen in de longen en zich ook had genesteld in de lever (in de periode tussen augustus en november van afgelopen jaar)ik rekening moet houden dat de chemopauze een korte periode zal zijn (mogelijk zo’n drie maanden). Maar ook nu ga ik streven naar wat maandjes meer, want hiermee hoop ik mijn doelen te gaan halen:
1.       Niet 6 maar 8 x halen uit chemokuur nr. 1
2.       Irene haar bachelor zien halen
3.       Oud & Nieuw dit jaar ook vieren
4.       De 55 halen (deze zomer word ik 52)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten