vrijdag 13 mei 2011

Lever

Ik ben vanmiddag naar de oncoloog geweest n.a.v. de ct-scan van woensdag en het is slecht nieuws.
De lever is erg achteruit gegaan. Er zijn inmiddels 6 tumoren waarvan er 2 zo groot zijn als een ouderwetse rijksdaalder. Bij de andere 4 hebben we het ook over een centimeter of meer op z'n minst. Dat verklaart voor een deel de pijnen die ik momenteel steeds heb. De andere pijnen komen van de ontstekingen in maag en nierbekken.
In de longen was ook wat groei te zien van bestaande tumoren maar dat gaat over millimeters. De lever is echt slechts nieuws en ingeslagen als een bom. Ook de oncoloog was verrast door de snelheid, hoeveelheid en grootte.
Mijn levensduur wordt door dit nieuws aanzienlijk verkort.
Maandag 23 mei ga ik weer aan de chemo's. Mogelijk dat die wat doen met de lever.
Irene is nu bij me tot morgen en ook voor zondag ben ik in goede handen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten