zondag 22 mei 2011

Morgen start de 2e ronde

Morgenochtend 23 mei om 10 uur moet ik in het AMC zijn. Irene brengt mij.
Ik zal tot woensdag einde van de ochtend moeten blijven.
Dit gaat zich voorlopig elke drie weken gaan herhalen.

De 1e helft van de chemo begint maandagochtend en wordt in drie uur toegediend en vanaf dat moment word ik ook gespoeld. Ik moet in 24 uur minimaal 4 liter plassen. Dit betekent elke 2 uur op de po, ook s'nachts! En dan dinsdagochtend de 2e helft van de chemo met nog een keer zo'n sessie van 24 uur spoelen en dus met nog een slapeloze nacht. 
Als ik uit het ziekenhuis kom zal ik gesloopt zijn. Niet alleen door de chemo maar ook door de 2 nachten hele slechte nachtrust en de verwachting is dat ik weer misselijk zal zijn en mogelijk moet braken. Met die maagtoestanden en doorbraakpijnen van de tumoren in de lever ben ik bang dat dit een nog veel zwaardere sessie gaat worden dan de voorgaande kuur. Ook ga ik nu in een veel verslechterde situatie deze kuur in.

Ik heb erg veel pijn van de tumoren in de lever, het wordt met de dag erger. Inmiddels ben ik naast alle paracetamol en tramadol ook 2x daags aan dexamethason (pretnison) en ook dien ik mijzelf regelmatig morfine toe door middel van een neusspray als de pijnaanvallen niet meer te harden zijn. Het is een glijdende schaal. Ik had niet gedacht dat ik al zo snel met deze beruchte doorbraakpijnen te maken zou gaan krijgen. De kanker is al aardig om zich heen aan het grijpen met al z'n grilligheid. De mentale klap is groot. Ik realiseer me dat mijn tijd nog korter is geworden.

Ik mag bezoek ontvangen als ik in het ziekenhuis ben van 15.00 tot 20.00 uur.
En vind dat natuurlijk reuze fijn.
Ik lig in het AMC afdeling F6 Zuid.
Natuurlijk neem ik ook mijn mobiele telefoon mee, dus ik ben telefonisch bereikbaar.

3 opmerkingen:

  1. Hey lieve Petra,

    Ik denk aan je!! Heel veel succes in de komende week!

    Dikke knuffel, Stéphanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Petra,
    Ik ken je niet. Kwam via de site van AlpdHuzes op je blog terecht. Ben onder de indruk van wat je schrijft. Je bent een dappere vrouw. Ik wens je vooral heel veel liefde toe! En ik zal elke keer als ik een kaars aansteek en stil sta bij iedereen die kracht en liefde nodig heeft ook aan jou denken en je hopelijk wat sturen.
    Warme groet,
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Petra, ook ik kwam via een tweet van Ad6 op je site. Ben gaan lezen en geraakt door hetgeen je schrijft. De afwisseling van emoties, positief vol vertrouwen, negatief, machteloosheid. Ik ben zelf inmiddels kankervrij maar jouw verhaal is mijn grootste angst. Ik denk aan je als ik straks tegen die berg op fiets. En als ik iets voor je kan doen, ik woon niet ver bij je vandaan. Sterkte de komende dagen!

    BeantwoordenVerwijderen