zondag 4 maart 2012

Een laatste wens

Alweer anderhalve week weg uit het ziekenhuis met een nieuwe zak vol en vol pijnstillers en hoop op telkens weer een aantal goede dagen. Afgelopen dinsdag weer een chemoinfuus gehad wat goed is gegaan. Maar woensdagochtend ook weer opnieuw een nieuwe doorbraak van tumorpijn gehad. Maar gelukkig met de kennis van het palliatiefteam in huis over wat ik op zo'n moment moet doen, maar ook de wijkzuster die net binnenkwam (het was 9 uur 's ochtends) hebben we de aanval na een half uur kunnen afslaan. En dat was nou net wat het pijnteam van het AMC voor ogen heeft gehad met me. Zorgen dat ik thuis genoeg equipped ben en niet telkens per ambulance richting AMC moet omdat het vreselijk mis gaat.
A.s dinsdag heb ik dan een pauze, even geen chemo zowel van de infuuschemo als een weekje niet dagelijk een chemotablet. Met extra verpleeghulp nu (2x) per ochtend en dan aan het einde van de dag buddy's voor thee en eten ben ik er weer goed door heen gekomen.


vlnr: ik, Irene, Monique Martens, Marga Martens
prof. Theo de Wit
Tussen alle bedrijven door is één van mijn laatste wensen; om nog een keer naar de Poort in Groesbeek http://www.depoort.org/index.php te kunnen, waar ik heel wat jaren ben geweest voor Bahá'í zomerscholen, congressen en andere gebeurtenissen, zondag 26 februari gelukt.
Een bezoek aan de Poort viel samen met een prachtige lezing van de Tahirih Instituut http://www.tahirihinstituut.nl/index.php?p=2&n=1452 door Prof. Theo de Wit over 'Toleratie als Toverbal'  en de première van de documentaire 'Iranian Taboo' over de vervolgingen van de Bahá'ís in Iran. Dankzij Marga die heeft gezorgd dat ik er die dag kon zijn (ze had zelfs een kamer voor me geregeld waar ik evt. kon rusten) en dankzij Irene die mij heeft gebracht, heb ik deze dag kunnen meemaken.  
Love this picture, echt moeder en dochter :-)
                                                                           








En morgen, morgen is Irene jarig!!!! Ze wordt dan 25 jaar, een kwart eeuw.
Heel heftige dag voor ons...................................
                                       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten